2011 januárjában új magyar divatmagazin debülált LACK néven. Hogy az első szám színvonalasra sikerült-e, hiánypótló-e a piacon... stb, erről nem tudok érdemben nyilatkozni, a szenzációsra sikerült csomagolását viszont nem szeretném szó nélkül hagyni.
Mint a címlap tervezője, Kiss Miklós egy interjúban nyilatkozta, a mai nagy divatmagazinokkal két nagy probléma van. Egyrészt rendkívül unalmas, hogy mindegyik tök egyformán fest: óriási címlapfotó egy modellről, és egy név hatalmas betűkkel, másrészről a lapok rendre nagy mérete gyakran okoz logisztikai problémákat az apró retiküllel közlekedő női olvasóknak.
A formabontó címlappal Kiss Miklós mind a két fenti problémára megoldást kínált. A design azon túl, hogy nagyon szép és újszerű, praktikus is, ugyanis a borító belső oldaláról lazán kihajtható füllel a magazin könnyűszerrel táskává alakítható. Ez utóbbi technikai bravúr két szempontból is remek. Lehetővé teszi a könnyű szállítást, és ezzel egyidejűleg ingyen reklámot is biztosít a lapnak.
A dolog pikantériája, hogy a témát a Dieline-on, a világ egyik legnagyobb, legmértékadóbb csomagolásdesign blogján találtam, ami azért nem kis szó. Ritkán találkozni ugyanis magyar tervezők munkáival arrafelé, így egy ilyen megjelenés egy hazai designernek nagy szakmai elismerést jelent.
Források: thedieline.com; ourfashion.blog.hu.