Egy teméknek alig néhány méter és pusztán pár másodperc áll rendelkezésére, hogy magára vonja a fogyasztók figyelmét a boltok polcain. Szinte minden ezekben a kritikus pillanatokban dől el. A termék csomagolása akkor jó, ha ebben a szűk időintervallumban is képes kontaktusban kerülni a vásárlókkal, és kétséget kizáró módon meggyőzni őket arról, hogy pontosan őrá van szükségük, nem pedig a szomszédságában levő száz másikra.
Ezen a ponton természetesen az önérzetesebbek rögtön ellene vethetnék, hogy "nehogy már a farok csóválja a kutyát, hogy a termék válasszon engem, és ne én a terméket". És ez a reakció első pillantásra tán érthető is. A fogyasztók többsége ugyanis hajlamos magára, mint tudatos vásárlóra tekintetni. És miért ne lenne, hiszen mindenki már azelőtt, hogy betérne a boltba, tökéletesen tudja mit szeretne, és nyilván azt is fogja megvenni -lehetne érvelni. A helyzet azonban az, hogy a dolgok kicsit másképp állnak.
A valóságban csupán a vásárlások 5 százaléka alapul racionális, artikulált döntéseken, a fennmaradó 95 százalék azonban nem, vagy csak alig tudatos döntések eredménye. Nem a logika, hanem az érzelmek határozzák tehát meg a fogyasztók viselkedését. És itt válik nyilvánvalóvá a csomagolás szinte túlértékelhetetlen fontossága.
A bolti sorok közt "öntudatlanul" végégcikázó vásárlók érzelmeire egyetlen eszközzel lehet hatni: a csomagolással. A csomagoláson múlik, hogy a kritikus pillanatokban éri-e megfelelő impulzus a várárlót, hogy kialakul-e interakció a termék és a vásárló között, s végül, de elsősorban: hogy bekerül-e a termék a kosárba.
Ez a blog a jövőben a termékcsomagolások lenyűgöző világába fogja kalauzolni a kedves olvasót. Keresni fogjuk a legszebb, legszellemesebb, legkreatívabb, legérdekesebb, legokosabb, legzöldebb… csomagolási megoldásokat a világ minden tájáról, és ha találunk valami jót, nyomban közzé is tesszük, mert a csomagolásokban gyönyörködni nemcsak a boltokban lehet.