HTML

CsomagolásDesign

Egy terméknek néhány méter és alig pár másodperc áll rendelkezésére, hogy magára vonja a fogyasztók figyelmét a boltok polcain. Ezekben a kritikus pillanatokban dől el minden, a siker záloga pedig a tökéletes kitalált csomagolás.

Friss topikok

  • Intizar: Esetleg a kezünkbe veszünk egy úgynevezett "villát" (minden bizonnyal szabadalmazott amerikai talá... (2011.09.07. 21:35) Uborka lift
  • suo tempore: vmelyik mad magazinban láttam ezt a poént elsütni úgy sok éve, meg azóta még párszor, de már nemto... (2011.07.21. 23:13) Dehidratált víz
  • suo tempore: naaagyon cuki :D csak fekete teával nem annyira hatásos (2011.07.10. 11:27) Cápatámadás nap mint nap
  • balint632: @suo tempore: :D Örülök, hogy tetszik. NEm tudom gáz e virágot venni amúgy, én szerintem biztosra ... (2011.07.03. 19:59) Randevúra virág helyett...
  • balint632: @suo tempore: Ceruzának látszó csokit már korábban is csináltak, de nem volt hozzá ilyen frankó to... (2011.06.28. 21:49) Van min csámcsogni az osztályteremben

Invokáció helyett

2011.03.16. 15:01 balint632

Egy teméknek alig néhány méter és pusztán pár másodperc áll rendelkezésére, hogy magára vonja a fogyasztók figyelmét a boltok polcain. Szinte minden ezekben a kritikus pillanatokban dől el. A termék csomagolása akkor jó, ha ebben a szűk időintervallumban is képes kontaktusban kerülni a vásárlókkal, és kétséget kizáró módon meggyőzni őket arról, hogy pontosan őrá van szükségük, nem pedig a szomszédságában levő száz másikra.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezen a ponton természetesen az önérzetesebbek rögtön ellene vethetnék, hogy "nehogy már a farok csóválja a kutyát, hogy a termék válasszon engem, és ne én a terméket". És ez a reakció első pillantásra tán érthető is. A fogyasztók többsége ugyanis hajlamos magára, mint tudatos vásárlóra tekintetni. És miért ne lenne, hiszen mindenki már azelőtt, hogy betérne a boltba, tökéletesen tudja mit szeretne, és nyilván azt is fogja megvenni -lehetne érvelni. A helyzet azonban az, hogy a dolgok kicsit másképp állnak.

A valóságban csupán a vásárlások 5 százaléka alapul racionális, artikulált döntéseken, a fennmaradó 95 százalék azonban nem, vagy csak alig tudatos döntések eredménye. Nem a logika, hanem az érzelmek határozzák tehát meg a fogyasztók viselkedését. És itt válik nyilvánvalóvá a csomagolás szinte túlértékelhetetlen fontossága.

A bolti sorok közt "öntudatlanul" végégcikázó vásárlók érzelmeire egyetlen eszközzel lehet hatni: a csomagolással. A csomagoláson múlik, hogy  a kritikus pillanatokban éri-e megfelelő impulzus a várárlót, hogy kialakul-e interakció a termék és a vásárló között, s végül, de elsősorban: hogy bekerül-e a termék a kosárba.

Ez a blog a jövőben a termékcsomagolások lenyűgöző világába fogja kalauzolni a kedves olvasót. Keresni fogjuk a legszebb, legszellemesebb, legkreatívabb, legérdekesebb, legokosabb, legzöldebb… csomagolási megoldásokat a világ minden tájáról, és ha találunk valami jót, nyomban közzé is tesszük, mert a csomagolásokban gyönyörködni nemcsak a boltokban lehet.   

4 komment

Címkék: design döntés fmcg fogyasztó csomagolás

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolasdesign.blog.hu/api/trackback/id/tr192744331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kozonithy 2011.03.17. 09:37:42

Eddig jó. Főleg az utolsó bekezdésben tetszik a királyi többes. :) Hajrá!

balint632 2011.03.17. 11:05:50

@Kozonithy: Köszönöm, örülök, hogy tetszik! Különösképp egy szakmabelitől..

Kozonithy 2011.03.17. 11:51:24

Csomagolásban azért elég szar vagyok. Az írás sincs a vénámban, max. amit összetanultam innen-onnan, amúgy köszi! :)

balint632 2011.03.17. 13:54:20

@Kozonithy: Ne szerénykedj...Csomagolásban pedig mostantól te is jó lehetsz az univerzális megoldásnak köszönthetően. :)
süti beállítások módosítása